“Βίος Coop: Βιώσιμη διαχείριση εφοδιαστικής αλυσίδας και κοινωνική συμβολή ενός συνεταιριστικού παντοπωλείου” είναι ο τίτλος έρευνας, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο προγράμματος συμβουλευτικής του μεταπτυχιακού ‘MSc Environmental Sustainable
Management’ της Σχολής Οικονομικών, Διοίκησης Επιχειρήσεων και Νομικών Σπουδών του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος (IHU - International Hellenic University) σε συνεργασία με τον Κοινωνικό Καταναλωτικό Συνεταιρισμό Θεσσαλονίκης “Βίος Coop”.
Την έρευνα διεξήγαγαν οι Ραφαήλ Αντωνίου, Νικόλαος Γιλαντζής και Ελένη Καραγιά με επιβλέποντα τον καθ. Ευτύχιο Σαρτζετάκη εκ μέρους του IHU και τους Κώστα Νικολάου και Λάζαρο Αγγέλου εκ μέρους του Βίος Coop.
Η τεχνική έκθεση της έρευνας ολοκληρώθηκε τον Αύγουστο του 2016 και παρουσιάσθηκε στην εκδήλωση του IHU «Ημέρες Καινοτομίας 2016» στις 21 Σεπτεμβρίου 2016 στην αίθουσα "Μ. Αναγνωστάκης" του Δημαρχείου Θεσσαλονίκης.
Η έρευνα είχε δύο μέρη, τη βιώσιμη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας και την κοινωνική συμβολή του Βίος Coop. Στα αποτελέσματα και συμπεράσματα της έρευνας αναφέρονται τα παρακάτω.
Α) Σε ότι αφορά τη βιώσιμη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας του Βίος Coop:
"Τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας δείχνουν ότι ο Βίος Coop κάνει προσπάθειες για τη στήριξη των τοπικών παραγωγών και συνεταιρισμών όσο το δυνατόν πλησιέστερα προς τη Θεσσαλονίκη και την Κεντρική Μακεδονία. Το 66,7% των προμηθευτών του Βίος Coop (παραγωγοί και συνεταιρισμοί) προέρχονται από την Κεντρική Μακεδονία, ενώ προμηθεύεται προϊόντα και από την υπόλοιπη Ελλάδα προσπαθώντας ταυτόχρονα να εξασφαλίσει την καλύτερη ποιότητα σε σχέση με τη χαμηλότερη τιμή. Ως αποτέλεσμα, ο Βίος Coop μειώνει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) και το οικολογικό του αποτύπωμα μέσω της μείωσης της απόστασης μεταφοράς των παραγόμενων προϊόντων.
Λαμβάνοντας όλα τα αποτελέσματα υπόψη, θα ήταν ασφαλές να συμπεράνουμε ότι ο Βίος Coop προσπαθεί να λειτουργεί με όσο το δυνατόν οικολογική συνείδηση και να είναι υπεύθυνος για την ισόρροπη διατήρηση του φυσικού περιβάλλοντος".
Β) Σε ότι αφορά την κοινωνική συμβολή του Βίος Coop, η επεξεργασία των αποτελεσμάτων ερωτηματολογίων σε δείγμα 200 ατόμων (μελών και φίλων), που συμπληρώθηκαν επί τόπου στο κατάστημα του Βίος Coop κατέληξε στα εξής:
Management’ της Σχολής Οικονομικών, Διοίκησης Επιχειρήσεων και Νομικών Σπουδών του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος (IHU - International Hellenic University) σε συνεργασία με τον Κοινωνικό Καταναλωτικό Συνεταιρισμό Θεσσαλονίκης “Βίος Coop”.
Την έρευνα διεξήγαγαν οι Ραφαήλ Αντωνίου, Νικόλαος Γιλαντζής και Ελένη Καραγιά με επιβλέποντα τον καθ. Ευτύχιο Σαρτζετάκη εκ μέρους του IHU και τους Κώστα Νικολάου και Λάζαρο Αγγέλου εκ μέρους του Βίος Coop.
Η τεχνική έκθεση της έρευνας ολοκληρώθηκε τον Αύγουστο του 2016 και παρουσιάσθηκε στην εκδήλωση του IHU «Ημέρες Καινοτομίας 2016» στις 21 Σεπτεμβρίου 2016 στην αίθουσα "Μ. Αναγνωστάκης" του Δημαρχείου Θεσσαλονίκης.
Η έρευνα είχε δύο μέρη, τη βιώσιμη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας και την κοινωνική συμβολή του Βίος Coop. Στα αποτελέσματα και συμπεράσματα της έρευνας αναφέρονται τα παρακάτω.
Α) Σε ότι αφορά τη βιώσιμη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας του Βίος Coop:
"Τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας δείχνουν ότι ο Βίος Coop κάνει προσπάθειες για τη στήριξη των τοπικών παραγωγών και συνεταιρισμών όσο το δυνατόν πλησιέστερα προς τη Θεσσαλονίκη και την Κεντρική Μακεδονία. Το 66,7% των προμηθευτών του Βίος Coop (παραγωγοί και συνεταιρισμοί) προέρχονται από την Κεντρική Μακεδονία, ενώ προμηθεύεται προϊόντα και από την υπόλοιπη Ελλάδα προσπαθώντας ταυτόχρονα να εξασφαλίσει την καλύτερη ποιότητα σε σχέση με τη χαμηλότερη τιμή. Ως αποτέλεσμα, ο Βίος Coop μειώνει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) και το οικολογικό του αποτύπωμα μέσω της μείωσης της απόστασης μεταφοράς των παραγόμενων προϊόντων.
Λαμβάνοντας όλα τα αποτελέσματα υπόψη, θα ήταν ασφαλές να συμπεράνουμε ότι ο Βίος Coop προσπαθεί να λειτουργεί με όσο το δυνατόν οικολογική συνείδηση και να είναι υπεύθυνος για την ισόρροπη διατήρηση του φυσικού περιβάλλοντος".
Β) Σε ότι αφορά την κοινωνική συμβολή του Βίος Coop, η επεξεργασία των αποτελεσμάτων ερωτηματολογίων σε δείγμα 200 ατόμων (μελών και φίλων), που συμπληρώθηκαν επί τόπου στο κατάστημα του Βίος Coop κατέληξε στα εξής:
- Επιλέγουν να ψωνίζουν στο Bios Coop για: α) βιολογικά προϊόντα και περιβαλλοντική συνείδηση 64%, β) συνεταιριστική υποστήριξη 54%, γ) ποικιλία προϊόντων που δεν υπάρχουν σε άλλα καταστήματα 20,5%, δ) χαμηλότερες τιμές 16,5%, ε) άλλο 3%
- Προτιμούν προϊόντα που κατασκευάζονται από τους συνεταιρισμούς: 83,5%
- Θα επέλεγαν ένα βιολογικό προϊόν με την ίδια ή χαμηλότερη τιμή το 50,5% και θα επέλεγαν ένα βιολογικό προϊόν, ακόμη και σε υψηλότερη τιμή το 49,5%
- Ελέγχουν την προέλευση ενός προϊόντος: 88,5%
- Επιλέγουν ένα τοπικό προϊόν και όχι ένα ισοδύναμο (στην ίδια τιμή), που παράγεται μακριά και κατά συνέπεια έχει ένα μεγαλύτερο οικολογικό αποτύπωμα: 72%
- Πιστεύουν ότι η καθημερινή ζωή πρέπει να καθοδηγείται από τον περιβαλλοντικό παράγοντα (κάνουν ανακύκλωση, μειώνουν τη χρήση αυτοκινήτου, κλπ): α) Πολύ 65%, β) Λίγο 32%, γ) Καθόλου 3%
- Θεωρούν την επιλογή να ψωνίζουν στο Bios Coop ως μέρος της συνεισφοράς τους στο περιβάλλον: 80%
- Είναι ικανοποιημένοι με το Bios Coop: α) Πολύ ικανοποιημένοι 56,5%, β) Ικανοποιημένοι 42%, γ) Όχι πολύ ικανοποιημένοι 1,5%
- Έχουν συστήσει το Bios Coop σε άλλους για τα ψώνια τους: 91%
- Έμαθαν για το Βίος Coop: Κάτοικος της περιοχής 53,5%, Σύσταση φίλου 30,5%, από Κοινωνικό δίκτυο 9,5%, άλλο 10,5%
- Επίπεδο εκπαίδευσης: Γυμνασίου 3,5%, Λυκείου 28%, ΑΕΙ-ΤΕΙ 52%, Μεταπτυχιακό 13,5%, Διδακτορικό 3,5%
- Απασχόληση: Άνεργοι 17%, Φοιτητές 9,5%, Εργαζόμενοι 60,5%, Συνταξιούχοι 13%
- Ετήσιο εισόδημα: < 10.000 το 42%, 10.000-15.000 το 30%, 15.000-20.000 το 13,5%, 20.000-30.000 το 10%, >30.000 το 4,5%
- Μέλη το 26,5 % και φίλοι το 73,5%
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου