Πέμπτη 11 Απριλίου 2024

Συνέντευξη τύπου του Συντονισμού 52 φορέων κατά του Flyover

Ο Συντονισμός 52 φορέων κατά του Flyover παρουσίασε στις 10.4.2024 σε συνέντευξη τύπου τις νεώτερες εξελίξεις του αγώνα κατά του Flyover, ενόψει της πρόσφατης προσωρινής διαταγής του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), με την οποία αναστέλλονται οι εργασίες του Flyover μέχρι την κατάθεση φακέλου από το Δημόσιο. Σημειωτέον ότι, οι δύο αιτήσεις ακύρωσης του έργου έχουν προσδιορισθεί να συζητηθούν στο ΣτΕ στις 17.4.2024. Παρουσιάστηκαν οι λόγοι ακύρωσης καθώς και η τεκμηρίωση του γεγονότος ότι δεν είναι έργο υπέρ του δημοσίου συμφέροντος.

Στη συνέντευξη τύπου, ο Αλέξανδρος Αδαμίδης (Νομικός Σύμβουλος Συνδέσμου κατοίκων Οικισμού Κωνσταντινουπολιτών) αναφέρθηκε στην Προσωρινή Διαταγή αναστολής των εργασιών που εξέδωσε το ΣτΕ, μέχρι την κατάθεση φακέλου από το Δημόσιο, ενώ σημείωσε ότι σήμερα συνεχίζονται οι εργασίες παρά την δήλωση του αρμόδιου Υφυπουργού ότι θα σεβαστούν την απόφαση του ΣτΕ! Σημείωσε ότι το Δημόσιο θα έπρεπε να είχε καταθέσει φάκελο από τον 11/2023 ως και πριν 30 ημέρες από την συζήτηση των αιτήσεων ακύρωσης (με δικάσιμο 17.4.2024) και ότι οι κάτοικοι δεν επιθυμούν αναβολές της υπόθεσης. Στη συνέχεια, ανέφερε σύντομο νομικό και επίδικο ιστορικό των αιτήσεων και επεσήμανε τους λόγους ακύρωσης που επικαλούνται οι κάτοικοι. Παράλληλα, τόνισε την επικινδυνότητα του έργου, κατά τη φάση κατασκευής λόγω παντελούς έλλειψης σχεδίου ελεύθερης και ασφαλούς κυκλοφορίας οχημάτων εκτάκτου ανάγκης (ασθενοφόρα – πυροσβεστικά – περιπολικά - ιδιωτικά πχ γιατρών). Τέλος, για την διαφαινόμενη συνέχιση της ταλαιπωρίας των πολιτών, τόνισε ότι αποκλειστικά αρμόδιοι είναι όσοι σχεδίασαν πλημμελώς το έργο καθώς και όσοι το αποφάσισαν και το υπέγραψαν δίχως να εξετάσουν διεξοδικά εναλλακτικές λύσεις και όχι οι κάτοικοι που ασκούν τα νόμιμα δικαιώματά τους.

Η Λευκή Βυζέλη (Γενική γραμματέας της Επιτροπής Προστασίας του Σέιχ Σου) ανέφερε ότι το Fly Over βασίζεται σε Μελέτη του 2011,που τροποποιήθηκε το 2020. Η αδειοδότηση του 2012 ακυρώθηκε το 2018 από το ΣτΕ μετά από προσφυγή της Επιτροπής Προστασίας Σέιχ Σου. Οι αδειοδοτήσεις του 2020 και 2022 προσβλήθηκαν στο ΣτΕ από την Επιτροπή και το Σύλλογο Δρομέων Υγείας Θεσσαλονίκης και εκκρεμεί η εκδίκασή τους, ενώ το έργο έχει προσωρινά ανασταλεί με απόφαση του Δικαστηρίου. Το Fly Over δεν είναι δρόμος πάνω από δρόμο. Είναι δρόμος πάνω από το περιαστικό δάσος του Σέιχ Σου. Το Σέιχ Σου αποτελεί τον μοναδικό πνεύμονα πρασίνου της Θεσσαλονίκης και προστατεύεται σαν αναδασωτέα έκταση. Στο στάδιο κατασκευής του Fly Over το ήδη ευαίσθητο οικοσύστημα του δάσους λόγω του φλοιοφάγου εντόμου και της κλιματικής κρίσης δέχεται ακόμη ένα πλήγμα, από το οποίο μπορεί να μην ανανήψει ποτέ. Υλοτομούνται 82 στρέμματα  δάσους, γίνεται άρση αναδάσωσης για  75 από αυτά, κατεδαφίζονται οι συνδετήριες γέφυρες  Θεσσαλονίκης- Σέιχ Σου, δυσχεραίνεται η πρόσβαση για πυροσβεστικά οχήματα σε περίπτωση πυρκαγιάς, θίγεται το Δασοπυροσβεστείο εντός του Σέιχ Σου, αποξενώνονται οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης από το δάσος αφού δυσχεραίνεται η πρόσβαση σε αυτό, πραγματοποιούνται εργασίες πλησίον ρεμάτων χωρίς να έχουν οριοθετηθεί, επιτρέπεται η χρήση των δασικών χωματόδρομων από τα βαρέα οχήματα της εταιρείας με αποτέλεσμα τη φθορά του οδοστρώματος, την καταπόνηση των δέντρων από τη σκόνη και τα καυσαέρια, τη θανάτωση μικρών ζώων οφειλόμενη σε προσκρούσεις, την αδυναμία διασταύρωσης με οχήματα της πυροσβεστικής λόγω στενότητας των δασικών δρόμων. Αξιόπιστη και οικονομικότερη εναλλακτική λύση στο Fly Over είναι η δημιουργία ΜΜΜ επαρκών και αξιοπρεπών και η ενθάρρυνση της μετακίνησης πεζή και με ποδήλατο. Βιώσιμοι τρόποι μετακίνησης για ένα βιώσιμο περιβάλλον.

Ο Πρόεδρος του Σ.Δ.Υ.Θεσσαλονίκης Δημήτρης Λαμπρινίδης δήλωσε τα εξής : Ο Σύλλογος Δρομέων Υγείας Θεσσαλονίκης μαζί με την Επιτροπή Προστασίας Σέιχ Σου έχουν προσβάλλει την ΜΠΕ της Υ.Τ.Λ. με προσφυγή στο ΣτΕ  από το 2020 και αναμένουν την εκδίκασή της. Η κατασκευή αυτού του αχρείαστου και φαραωνικού έργου θα καταστρέψει ένα μέρος του περιαστικού δάσους της πόλης μας, θα κάνει το δάσος ένα απέραντο εργοτάξιο με την ανεξέλεγκτη κίνηση βαρέων οχημάτων, με αποτέλεσμα να γίνει απαγορευτικό για τους πεζοπόρους, δρομείς και ποδηλάτες που το επισκέπτονται καθημερινά. Η απαράδεκτη απόφαση του Δασαρχείου να κάνει άρση αναδάσωσης για 80 στρέμματα μιας αυστηρά αναδασωτέας και προστατευόμενης περιοχής μας αναγκάζει να υπερασπιστούμε κάθε νόμιμο μέσο τον πολύτιμο πνεύμονα της πόλης. Θα θυσιαστούν χιλιάδες υγιή δένδρα που προσφέρουν οξυγόνο και προστασία από πιθανές μεγάλες βροχοπτώσεις, με κίνδυνο να πλημμυρίσουν τα ήδη μπαζωμένα ρέματα του δάσους. Η σχεδιαζόμενη κατεδάφιση των γεφυρών θα κάνει δύσκολη την πρόσβαση για τα οχήματα της Πυροσβεστικής με κίνδυνο καταστροφής του δάσους από πιθανή πυρκαγιά. Ο Σ.Δ.Υ.Θ. θα διοργανώσει την Κυριακή 12 Μαϊου 2024 τους αγώνες τρεξίματος “11ος Δρόμος Σέϊχ Σου” με διαδρομές 3, 9 και 17 χλμ σε δασικούς δρόμους και μονοπάτια του δάσους με την συμμετοχή εκατοντάδων δρομέων, παιδιών και οικογενειών. Η δράση αυτή θα έχει χαρακτήρα διαμαρτυρίας κατά της κατασκευής της Υ.Τ.Λ. και θα περιλαμβάνει επίσης πεζοπορία στην περιοχή που σχεδιάζεται να καταστραφεί (γέφυρα Περραιβού), εθελοντικό καθαρισμού του δάσους και άλλες εκδηλώσεις από συλλόγους και φορείς που αντιδρούν σε αυτή την καταστροφή. Προσκαλούμε όλους τους Θεσσαλονικείς να συμμετέχουν σε αυτή την εκδήλωση αντίστασης και διαμαρτυρίας για να υπερασπιστούμε όλοι μαζί το πολύπαθο Σέϊχ Σου από την καταστροφή!

Ο Κώστας Νικολάου (Δρ. περιβαλλοντολόγος, τ. επισκέπτης καθηγητής ΑΠΘ) υπογράμμισε ότι ο Flyover δεν είναι έργο υπέρ του δημοσίου συμφέροντος, αφού με επιστημονική τεκμηρίωση αποδεικνύεται ότι όσο περισσότερος χώρος δίδεται στα ΙΧ, τόσο περισσότερα ΙΧ τείνουν να τον καταλάβουν. Το δημόσιο συμφέρον επιβάλλει την ευρεία και άμεση προώθηση των ΜΜΜ ώστε να καταστούν αυτά το κυρίαρχο μέσο μεταφοράς αντί των ΙΧ. Επίσης, το δημόσιο συμφέρον επιβάλλει την προστασία της υγείας των κατοίκων αφού μετά την έναρξη εργασιών του Flyover οι συγκεντρώσεις των αιωρουμένων μικροσωματιδίων ΡΜ2,5 στη Θεσσαλονίκη πέρασαν στην κόκκινη ζώνη, δηλαδή, 5-7 φορές πάνω από το όριο προστασίας της υγείας του Π.Ο.Υ.

Οι 52 φορείς, που αποτελούν (προς το παρόν) τον Συντονισμό φορέων κατά του Flyover:

1. Σύνδεσμος κατοίκων Οικισμού Κωνσταντινουπολιτών

2. Επιτροπή Προστασίας του Σέιχ Σου 

3. Σύλλογος Δρομέων Υγείας Θεσσαλονίκης

4. Πρωτοβουλία κατοίκων Πυλαίας

5. Πρωτοβουλία κατοίκων Κρυονερίου 

6. Ομάδα Εργαζομένων στην Ευκαρπία

7. Πρωτοβουλία κατοίκων Υφανέτ 

8. Fridays for Future Thessaloniki 

9. Πρωτοβουλία Κατοίκων Τροχιοδρομικών

10. SOSε τα δένδρα Δίκτυο για το Αστικό Πράσινο

11. Πρωτοβουλία κατοίκων Δόξας

12. Οικολογία Αλληλεγγύη 

13. Καλλιστώ 

14. Mamagaia 

15. Πρωτοβουλία Κατοίκων Κάτω Τούμπας 

16. Κάτοικοι  Τουμπίτσα για την πολιτιστική κληρονομιά 

17. Πρωτοβουλία αλληλεγγύης ΒΙΟΜΕ 

18. Πρωτοβουλία Κατοίκων οδού Κρήτης 

19. Σύλλογος πολιτισμού και περιβάλλοντος Τούμπας 

20. Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων 2ου Γυμνασίου Πυλαίας

21. Δημοτικό Σχήμα στον Δ. Θεσσαλονίκης «Η ΠΟΛΗ ΑΝΑΠΟΔΑ»

22. Δημοτική παράταξη Δ. Νεάπολης – Συκεών «Η ΠΟΛΗ ΑΛΛΙΩΣ»

23. Η παράταξη «ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ»

24. Ένωση Φορέων Κ.Α.Λ.Ο. (Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας) Κεντρικής Μακεδονίας

25. ΛΑΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Κ.ΑΛ.Ο «UnivSSE Coop”

26. Κίνηση 136

27. ΠΡΩ.Σ.Κ.ΑΛ.Ο – Πρωτοβουλία Συνεργασίας για την Κ.ΑΛ.Ο

28. ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ  ΧΕΙΡΟΣΦΑΙΡΙΣΗΣ ΠΥΛΑΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

29. Πρωτοβουλία Κατοίκων Μαλακοπής ενάντια στο Fly Over

30. ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΥΠΕΧΩΔΕ ΚΑΙ ΠΡΩΗΝ ΥΠΕΧΩΔΕ ΝΟΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

31. Συνεργατικό Εγχείρημα «ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΟΡΑ»

32. Συνεργατικό Εγχείρημα «ΣΠΕΙΡΑ ΓΗΣ»

33. Συνεργατικό Εγχείρημα «ECOROUTES»

34. Συνεργατικό Εγχείρημα «ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ»

35. Οικολογία – Πράσινη Λύση Περιφερειακή Παράταξη Κεντρικής Μακεδονίας

36. Κοινωνικός Καταναλωτικός Συνεταιρισμός Θεσσαλονίκης «Bios Coop»

37. Κοινωνική Βουλή της Τούμπας

38. Σύλλογος «Φίλοι της Γης»

39. Συνεργατικό Εγχείρημα «ΚΟΥΚΟΥΝΑΡΙ»

40. ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ «ΙΝΚΑ»

41. Ομάδα Κατοίκων 40 Εκκλησιών

42. ΑΝΥΠΑΚΟΗ στις γειτονιές των Αμπελοκήπων και της Μενεμένης

43. Μέτωπο Ρήξης και Ανατροπής Θέρμης – Βασιλικών

44. Ετεροτοπία

45. Συνεταιρισμός Κοινωνικής Διαχείρισης Αποβλήτων "Αναβίωσις”

46. Συνεργατικό Εγχείρημα" ΑΡΓΩ" 

47. Σύμπραξη Εγχειρημάτων ΚΑΛΟ– “Τα Πάντα RE” 

48. Ενεργειακή Κοινότητα Θεσσαλονίκης - Κεντρικής Μακεδονίας

49. ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

50. Περιφερειακή Παράταξη «Συμμαχία Αντίστασης και Ανατροπής» 

51. Περιφερειακή Παράταξη «Πράξεις για τη Μακεδονία»

52. Αριστερή Αγωνιστική Ενωτική Συσπείρωση Μηχανικών "ΑΡΑΓΕΣ"


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου